PMS? Gevoelige borsten? Zwangerschapswens en borstvoeding geven? Hormonale klachten?

Borstzorg en Borstgezondheid

VLOW® borstweefseltherapie is een manuele behandeling van de borst en haar omgeving bedoelt voor borstzorg, prézorg en nazorg. Prézorg is zorgen dat uw borsten in goede conditie zijn en blijven door regelmatige behandelingen of vóórdat u zwanger wordt. Nazorg kan na een borstoperatie, chemokuur, bestraling en behandelt bijvoorbeeld littekenweefsel. De behandeling kan uw hormoonhuishouding beïnvloeden en kan u tevens ontzorgen over wat u in uw borsten waarneemt. Een consult bestaat uit een uitgebreide anamnese, onderzoek en behandeling van het bovenlichaam.

Steeds meer vrouwen durven hun hand in eigen boezem te steken en baas in eigen boezem te worden. Vrouwen worden zich bewuster dat zij een deel van de zorg voor hun geliefden ook aan zichzelf mogen besteden. Zorg in de vorm van preventieve behandelingen of als nazorg van borstoperaties of chronische borstaandoeningen. Pijn, stemmingswisselingen, knobbels en bobbels worden als normaal ervaren. Het kan echt anders!

De VLOW®borstweefseltherapie is gericht op het voorkomen van borstklachten en het ondersteunen van vrouwen (en mannen) met (gediagnosticeerde) borstproblemen. De behandelingen zijn op preventieve basis en daarom bij uitstek geschik voor gezonde vrouwenborsten en het voorkomen van klachten. Een behandeling is gebaseerd op het stimuleren en ondersteunen van het zelfhelend vermogen van het lichaam, middels de VLOW®methode.

Ik ben ingeschreven in het kwaliteitsregister voor VLOW®-therapeuten. Voor meer informatie over het register, klik op deze link.

Ervaren therapeuten kunnen VLOW®-therapie als nascholing volgen. Meer informatie over lifestream opleidingen klik op de link.

Vrouw, vrouwelijkheid, thuis bij jezelf

Je borsten zijn van jou, horen bij jou. Veel vrouwen ervaren dat ze herenigt worden met hun borsten door de therapie. De klachten nemen af en het gevoel van vrouwelijkheid neemt toe. Je voelt je weer thuis bij jezelf. Zie ook dit filmpje

De behandeling

De VLOW®borstweefseltherapie is bedoeld om langdurige verbetering van de doorbloeding te bevorderen. De manuele behandeling is gericht op ontspanning van het hele bovenlijf en verminderen van lokale spanningen in en om de borst. Oneffenheden en/of pijnlijke plekken worden behandeld, waardoor de kwaliteit van het borstweefsel verbetert en soepel en elastisch wordt. De behandeling is in principe pijnloos wanneer de borsten volledig ontstekingsvrij en gezond zijn. De aanwezigheid van ontstekingen en afvalstoffen kan de behandeling gevoeliger maken. Bij twijfel wordt je altijd doorgestuurd naar de huisarts.

Overige behandelingen voor de borst

• Lidtekenbehandelingen
  • Wikkelbehandelingen
(Mammografie)

Samenwerking
Naast de mammografie is een thermografie mogelijk. Hiervoor kunt u terecht bij www.degroenezuster.nl. De mensen die mijn praktijk aandoen zijn vaak zelfbewust en weten wat ze willen voor hun gezondheid, kiezen maatwerk voor hún eigen weg naar gezondheid.

Behandeling warm aanbevolen bij:
Zwangerschaps wens
U bent van plan bent zwanger te worden en wil borstvoeding gaan geven

Gevoelige of pijnlijke plekken
De borst kan gevoelig zijn of pijnlijk plekken hebben. Zowel aanhoudende of regelmatig terugkerende (bijv rond de menstruatie) klachten zijn behandelbaar

Jaarlijkse controles
Voorafgaand aan afspraak in het ziekenhuis of kliniek, nazorg

Menstruatie- en overgangsklachten
PMS (prémenstrueel syndroom), last van hormonen, pijnlijke borsten.

Schouder en nekklachten

Behandeling uitstellen bij:
Acute klachten Zoals koorts en ontsteking

Operaties of onderzoek
Bij open wonden, recente operaties, tijdens periode van chemokuur of bestraling, vier weken vóór thermografie of mammografie

Medicatie
Gebruik van corticostereïden

Aanvullende informatie
Naast de behandeling kunnen adviezen voor leefstijl en/of ondersteunende homeopatische middelen of kruiden worden meegegeven.

Alternatieven borstonderzoeken
QT scanner